Resan

Vi stannade i kaohsiung i två nätter. Direkt när vi kom dit så gick vi och lade oss och sov eftersom vi stannat upp hela natten. Vårt hostel var så jäkla grymt med jättesköna sängar, vilket kan vara ganska svårt att hitta i taiwan. På kvällen gick vi bara ut och åt, kollade in nattmarknaden och spelade Chicago. Dagen efter åkte vi till ett ställe som kallas lotus pond. Det fanns knappt några lotus blommor men det fanns mycket annat att se. 
 
På kvällen blev det resturang och en bar som hetta beerbelly. Där inne hade dem 1000 bilder på mäns ölmagar haha. det blev också mer Chicago och mycket vin som resulterade med att jag gick och lade mig kl 7 på morgonen. Haha. Sen var vi tvungna att checka ut vid 11 så det blev inte mycket sömn den dagen. Efter vi checkat ut tog vi taxi till kenting som är den södraste staden i taiwan. 
 
I kenting checkade vi in på ett hostel som heter elephant wave. Det var ett hippie hostel med batik mönster och knäppa katter över allt. Det var ett väldigt skumt ställe så vi stannade bara en natt på grund utav att katterna och ägaren var så konstiga. Dagen efter hittade vi ett annat ställe som heter rainbow wave som också var ett hippie ställe men väldigt mycket bättre. Andra dagen i kenting åkte vi runt över hela kenting och såg några av dem mest finaste platserna jag har sett. Vi åkte även till stranden där filmen life of pi spelades in. Den scenen när pi och tigern spolas upp på stranden var det som spelades in där i kenting. På kvällen blev det lite dricka och kortspel på hotellt. Jag kände dock att jag behövde ta det lite lugnt för jag kände att jag började bli väldigt sjuk.
Dagen efter vakande jag upp med jättehög feber och kände mig jättesvag. Så det blev till att stanna på hotellet och sova medans dem andra åkte till dem varma källorna i kenting. Det var lite surt att missa de varma källorna men jag var helt utslagen hela dagen. 
 
Dagen efter åkte vi vidare till taitung som var egentligen bara ett stopp på resan till Hualien. Vi åkte först buss och sen tåg för att komma till Taitung så vi var framme vid fem tiden ungefär. Vi hittade ett jättegrymt hotell där vi var dem ända gästerna så vi hade ett helt hus för oss själva. På kvällen bestämde vi oss för att gå ut och utforska Taitung så det blev en riktigt lång promenad runt staden. Men det är nog det roligaste sättat att utforska en stad för man ser saker som man inte skulle sett annars. Vi stötte till exempel på en stor park med säkert 1000 lyktor. Det var så jäkla fint! Det var jättemörkt ut men dem här handgjorda lyktorna lös upp allt och det var nåt av det finaste jag sett. Efter det hittade vi tillslut nattmarknaden som vi letade efter. På kvällen blev det lite med kortspel och chill i vårt egna hus haha. 
 
Dagen efter var det tänkt att vi skulle testa de varma källorna i Taitung men dem var inte så jättefina så vi struntade i det. Vi tog istället då tåget till Hualien och vi tog in på det första hotellet vi såg. På kvällen var vi ute och åt och så spelade vi bowling också :) När vi vaknade upp dagen efter så kände alla andra att vi var tvugna att byta vandrarhem för det var inte lätt att sova i ett stort rum med 8 andra tjejer som är uppe och ducshar mitt i natten och klampar runt högljutt. Jag sov som en stock men dem andra hade inte sovit någonting haha. Så vi bytte till ett annat vandrarhem där vi fick ett eget rum med tre våingssängar. På dagen åkte vi till Taroko, bergen i Hualien. Vi vandrade runt där och det var sjukt fint. Vi fick först se det blåaste havet jag någonsin sett och sen vandrade vi runt i bergen och såg en massa mer fina vyer. Jag gillade verkligen den här dagen för jag började äntligen bli lite frisk och det var så himla coolt i taroko. Sen hade vi en snäll taxichaufför som körde runt oss och gav oss ett bra pris och lät oss spela spice girls, britney och lady gaga på hög volym i hans bil. En riktigt partytaxi. 
På kvällen blev det middag på en jättegod resturang och sen var det äntligen dags för KTV. På KTV hyr man ett rum med sina kompisar och sjunger kareoke och dricker en massa alkohol. Det var väldigt roligt och tre timmars sjungande gick så jäkla fort.
Dagen efter var det meningen att vi skulle ta buss eller tåg upp till taipei men allt var uppbokat. Eller det fanns stå platser på tåget men vi kände inte riktigt för att stå i tre timmar. Så vi tog en taxi istället. 3 timmar i taxi på dem slingriga vägarna genom bergen var inte så roligt häller. Men när vi kom fram till Taipei så gick vi till en resturang där man fick göra sin egna hotpot och sen hade dem glass och efterrätts buffe. Och det var inte vilken glass som helst, utan häägendasen glass! Dock får jag ont i magen av glass men jag åt det ändå :) Efter middagen shoppade dem andra polaroidkameror och sen tog vi tåget hem till taichung :) 
Det är säkert hundra grejer som jag glömt att skriva om men summan är i alla fall att det var en sjukt rolig resa och jag är så glad att jag fick göra den :) Bilderna beskriver säkert mer än min halvkassa text ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev väldigt många bilder i det här inlägget och det är bara mobilbilder! Så jag tänkte göra ett till inlägg med bilderna från systemkameran! 

Kommentera här: