Senaste veckan

Sen vi kom hem från resan så har jag inte gjort så jättemycket. I skolan har vi haft midterm i kinesiskan och det gick jättebra. Vi har också haft en del prov och läxa i kinesiskan så det har varit mycket att plugga. 

Vi gick ett gäng och såg hungergames - catching fire. Den var så jäkla bra och nu längtar jag ihjäl mig efter nästa. Alla dem filmerna är verkligen jättebra!! 

Vi har haft lite chillkvällar hemma hos en kompis den senaste veckan också. Det har vart gött att ha lite hemmakvällar nu på senaste för det har blivit kallare här nu. Man känner inte riktigt för att dra ut på nattmarknad eller någonannanstans. Så vi går ofta ut och äter på en resturang och sen drar vi hem till en kompis och chillar. 

Vädret har ändrats så sjukt mycket nu. Innan var det 25-27 grader varje dag och sen sa det poff och så var det 15 grader helt plötsligt! 15 grader kanske inte låter så hemskt men att gå från så hög temperatur till 15 kändes förjäkla kallt. Det kändes nästan som 0 gradigt. Och folk säger till oss "men ni är ju svenskar, ni borde vara vana" haha men jag tror nog att det var jag och Sara som frös mest! 

Jag har också varit ute med kinesiska klassen och ätit på resturang. Vi lyckades äntligen få med våran lärare ut och efter middagen lyckades vi till och med få med henne till en bar. Det var en rolig kväll :) 

Nu idag så ska jag på bio med Sara och Noele. Vi ska se interstellar och jag är super taggad på den:)  

Puss och kram 








Kommentarer:

1 Amanda:

Hej! hittade din blogg... Undrar vilken skola du läser på hemma i Sverige? Vad tycker du om Taiwan? Jag har möjlighet att åka dit i höst för utbytes, jag går på Textilhögskolan... Tack för svar!!

Svar: Hej!! Jag läser på högskolan väst :) jag älskar taiwan och jag är så glad att jag åkte hit! Det händer så mycket här hela tiden och nu har jag vart runt hela ön och det finns många fina platser att se :) människorna är hur trevliga som helst och jag har haft en jättebra utbytestermin här. Jag tror nog att det blir bra vart man än bestämmer sig för att åka, för det handlar mycket om vilka människor man träffar tycker jag. Men jag tycker taiwan är ett jättebra val för en utbytestermin! Vilken stad är det du kan få komma till om du väljer taiwan?:)
thenewcaroline.blogg.se

Kommentera här: