förra helgen

Nu har jag ganska mycket att skriva om för jag har varit lite seg på att uppdatera den senaste veckan. Jag ska försöka komma ihåg så mycket som möjligt som har hänt. 
 
I fredags var jag, sara, johanna och nina på jazzfestivalen i Taichung. Det är en stor gratis festival i det finare området av taichung. Det var väldigt coolt där för man går igenom en lång park typ så det första man kom till var den lilla scenen där minde band uppträde. Sen så gick man förbi en massa mat/alkohol stånd. Det fanns hur mycket gott som helst och man kunde gå runt och testa typ allt. Vi köpte lite vin och cider som vi satt och delade på lite senare. Efter man gått förbi dem 1000 olika matstånden så kom man till den stora scenen som låg vid en massa höghus och en jättestor gräsmatta. Där kunde man sätta sig ner med sin mat och alkohol som man köpt och lyssna på banden som spelade på den stora scenen. Det var riktigt härlig stämning där och jag hade en jätterolig kväll med mina fina vänner. 
 
 
På lördagen så var det dags för "klassresa"!! Whoo! Klockan 8:20 möttes vi utanför providence university och hoppade på bussen som vi hyrt. Det var en tvådagars utflykt med kultur klassen så vi skulle åka iväg och vara väldigt kulturella av oss. Efter åkt buss i två timmar typ så kommer vi fram till Tainan där det fanns ett jättestort buddistiskt tempel. Det var superfint. Efter det var det lunchtajm på en marknad i närheten. 
Sen bar det av ner mot Kaoshiung där vi skulle vara resten av dagen. Det första vi besökte var en affär som sålde handgjorda pappers paraplyer och vi hade en jättesöt gammal gubbe som guide som berätta om hur det gjordes. Därefter drog vi till Hakka village som är en by där det bor hakka people. Jag orkar inte förklara vad dem är men ett eget folk? stam? typ :) Efter lite rundvandrig och mat i Hakka village åkte vi till vårt hotell som låg mitt ute i ingenmansland i bergen. På hotellet fick vi måla våra egna paraplyer och min blev jätteful men det är okej haha. Vi alla blev festsugna på kvällen så vi drog till 7-eleven och köpte fin och hade en liten "gårdsfest" på hotellets framsida typ. Det var en riktigt rolig kväll med koreanska öllekar! Koreaner är bäst på alkohol och alkohol lekar! Dem slår alla typ haha. 
På söndagen drog vi till ett buddah memorial center i Kaoshiung. Det var ett jättefint ställe och vi fick träffa munkar och gå på en rundvandring där. Dock var alla lite trötta efter gårdagens fest. Sen rullade bussen hem till Taichung med 20 trötta kultur elever.
 


 
Man ska få mycket pengar i sitt liv om man tog på den här väggen!
 
 
 









 








Jag skrev otroligt dåligt nu men det får vara så. Det hände så mycket den helgen så jag får låta bilderna tala för sig själva. 
 
 

Kommentarer:

1 Jb:

Hoppas du tog lite på väggen för mig med ;)

Kommentera här: