Mat är gott!!

Mat är gott och idag åt jag förmodligen den största måltiden jag någonsin ätit i hela mitt liv!! Det var en tiorätters middag :O
Vi började med en starter som var svamp och abuergine i någon god marinad. Vi fick också välja mellan fyra olika sallader så jag valde fruktsallad :) 
Det var det första jag fick in. 
Det andra jag fick in var vitlöksbröd med någon pastej på och en appetizer. Det fanns fyra olika appetizers att välja på och jag valde smoked salmon. 
Det som sen kom in var en liten pizzabit typ?? Väldigt god var den!! 
Efter det blev det soppa och det fanns fyra stycken att välja på tror jag. Jag valde svamp soppa med tryffelsås. Mucho gott! 

Nästa sak som nästan flög ner i min mage för att det var så gott var hallon sorbet. Det fick man innan huvudrätten. 

Sen var det dags för huvudrätten! Det fanns 4 stycken att välja på och jag tog något kött som var väldigt kryddigt och som smakade sådär. Jag glömde att ta kort innan jag började äta så det fick bli en bild när det var halvuppätet. 
Och sen till det sista och bästa! Man fick välja bland många drickor och många efterrätter så jag valde en lemonade och rich chocolate cake :) 
Man beställde allt innan och så kom dem med det ena efter det andra och det kändes väldigt lyxigt! Lite lyx kan man unna sig ibland tycker jag :) 




Kommentera här: