Semester i penghu

Nu är jag äntligen på min "semester" :D Imorse tog vi flyget från taichung till penghu och vi spenderade bara 20 minuter i luften. Det gick så jäkla fort att flyga hit! När vi kom fram blev vi upphämtad av en man från hotellet och hans mamma. Väldigt trevliga människor som förklarade hur vägarna funkar här på penghu. Det finns alltså 5 stycken vägar och dem är markerade med olika färger så att det är lättare att veta vart man är påväg. Sååå nu vet ni det :) 
Hotellet verkar helt okej! Det som är bra är att vi har havsutsikt och det som är dåligt är att sängen är den hårdaste jag någonsin legat i. Men det funkar ändå :) 
Vi gick sen ner till havet som var hur nära som helst. Hur fint som helst och hur jäkla amazing som helst! Jag blir så glad när jag är omringad av fin natur. 
Vi passade på att bada våra ben i vattnet och det var varmt och gott! Dock så blåste det väldigt mycket så vi kände inte riktigt för att bada hela kroppen! Det får bli imorgon när våra vänner kommer hit :) 
Efter promenaden så bestämde vi oss för att låna två cyklar från hotellet och cykla runt för att utforska mer. Det slutade med att det blev en två timmar lång cykeltur och nu ligger jag här med träningsvärken från helvetet haha. Men det var värt det för vi fick se mycket fint här på ön. 
Både jag och Sara är lite sjuka så vi mår inte jättebra.. Men vi kämpar på och hittar på så mycket som möjligt eftersom man inte vill missa något! 
Jag har tagit jättemånga fina bilder med systemkameran men jag har ingen dator med mig så jag får lägga upp dem när jag kommer tillbaka till taichung :) så här kommer lite mobilbilder från idag istället! 














Kommentera här: